Sunday, June 12, 2011

solat penting x..??

antara pemikiran manusia zaman skang...


sesi dialog antara lembu dan manusia :

lembu : kamu tu sme je ngan aku lah manusia..

manusia : knp plak..??aku ne de sme ngan kamu..kamu de makan kfc x..??xde kan..??mknenye, kamu xsame ngan aku.

lembu: ye, aku xmkn kfc tp kalau kamu bagi, aku makan gak..

(azan berkumandang telah menunjukkan masoknye waktu asar)

lembu : itu bunyi ape tu.??

manusia : itulah azan.. ha, kn nampak sngt kite xsme..kamu xtau azan, aku tau azan..

lembu : azan itu untuk ape plak..?

manusia : azan tu fungsinye mengingatkan kite untuk bersolat..

(lepas beberapa minit)

lembu :hahaha..kamu tu same je ngan aku manusia..

manusia : eyh, npe plak..??

lembu : yelah, dh azan pown kamu xgi solat tp masih lagi dok ngan aku..mknenye, kamu tu same je ngan aku..

manusia : eyh, xlah...aku2..aku nye berat sngt plak nk bangon..nnti2 jelah aku solat..

lembu : skang jelas kn kamu tu sme ngan aku..

manusia : x same skali..!!

lembu : nk tau knp..??sbb kamu kalau xsolat akan masok neraka tapi aku xperlu solat n aku xkne masok neraka..

kesimpulannya : solat itu adalah perkara wajib dan di akhirat nnti, soalan pertama yg akan ditanye, adalah solat) wallahualam..


No comments:

Post a Comment